Kommunikationsbyrån Treativ i Varberg är ett av 26 företag som är med i vårt uppskattade utvecklingsprojekt Marknadslyftet.
Läs intervjun med grundaren Louise Lejestrand här.
Läs intervjun med grundaren Louise Lejestrand här.
Hej, Louise! Vad gör ni på Treativ?
– Vi hjälper våra kunder att få bättre goodwill, skapa lönsammare business och hitta rätt strategi genom relevant varumärkeskommunikation. Detta ger uttryck i t.ex. utformning av kampanjer, ny grafisk design, ny webbsida, en brandbook och en social media-strategi.
Varför valde ni att vara med i utvecklingsprojektet Marknadslyftet?
– Vi jobbar ständigt med våra kunders business och hinner därmed sällan stanna upp för att blicka inåt. Vi insåg då att vi behöver stöttning utifrån för att utveckla vår egen verksamhet. Det blev naturligt för oss att välja Marknadslyftet då jag hört från andra företag och kunder, såsom Systeminstallation, Devicia, Mediateknik som själva varit med i detta projekt varit väldigt nöjda hur långt de kommit tack vare detta. Marknadslyftet är också ett trovärdigt varumärke.
Vilka är era förväntningar med Marknadslyftet?
– Vi hoppas på att få ett nytt mindset och till följd ändra vårt arbetssätt för att till slut skapa bättre lönsamhet i vårt bolag.
Ni har tillsammans med en konsult under en heldag byggt ert strategitempel. Vilka största lärdomar tar ni med er från denna strategidag?
– Först och främst: Wow! Hur lyckades vi komma fram till så mycket på en enda dag? Vi hade en mycket erfaren och driven konsult, vilket jag är övertygad var avgörande. Jag och mina medarbetare genomsyrar kreativitet och är vana vid att tänka nya möjligheter, men med rätt konsult kunde vi tratta ner våra idéer. Annars kunde vi ha suttit månad efter månad, till slut tröttna och inte ha tid, och då skulle det rinna ut i sanden.
Vilken tycker du är den mest spännande produkten/tjänsten som ni utvecklar just nu?
– Just nu gör vi om vårt varumärkeslöfte och produktifierar våra tjänster, vilket innebär att istället för att tänka timmar, så tänker vi värde för kunden.
Nämn något positivt som vuxit ur pandemin.
– Det har varit en utmanande vår och vi har valt att inte lamslås av panik, utan varit källkritiska och optimistiska. Vi har inte glömt att förändringar är positivt och jag tror det har bidragit till att vi nu i höst har flera nya kunder som vågar söka sig till oss.
– Vi hjälper våra kunder att få bättre goodwill, skapa lönsammare business och hitta rätt strategi genom relevant varumärkeskommunikation. Detta ger uttryck i t.ex. utformning av kampanjer, ny grafisk design, ny webbsida, en brandbook och en social media-strategi.
Varför valde ni att vara med i utvecklingsprojektet Marknadslyftet?
– Vi jobbar ständigt med våra kunders business och hinner därmed sällan stanna upp för att blicka inåt. Vi insåg då att vi behöver stöttning utifrån för att utveckla vår egen verksamhet. Det blev naturligt för oss att välja Marknadslyftet då jag hört från andra företag och kunder, såsom Systeminstallation, Devicia, Mediateknik som själva varit med i detta projekt varit väldigt nöjda hur långt de kommit tack vare detta. Marknadslyftet är också ett trovärdigt varumärke.
Vilka är era förväntningar med Marknadslyftet?
– Vi hoppas på att få ett nytt mindset och till följd ändra vårt arbetssätt för att till slut skapa bättre lönsamhet i vårt bolag.
Ni har tillsammans med en konsult under en heldag byggt ert strategitempel. Vilka största lärdomar tar ni med er från denna strategidag?
– Först och främst: Wow! Hur lyckades vi komma fram till så mycket på en enda dag? Vi hade en mycket erfaren och driven konsult, vilket jag är övertygad var avgörande. Jag och mina medarbetare genomsyrar kreativitet och är vana vid att tänka nya möjligheter, men med rätt konsult kunde vi tratta ner våra idéer. Annars kunde vi ha suttit månad efter månad, till slut tröttna och inte ha tid, och då skulle det rinna ut i sanden.
Vilken tycker du är den mest spännande produkten/tjänsten som ni utvecklar just nu?
– Just nu gör vi om vårt varumärkeslöfte och produktifierar våra tjänster, vilket innebär att istället för att tänka timmar, så tänker vi värde för kunden.
Nämn något positivt som vuxit ur pandemin.
– Det har varit en utmanande vår och vi har valt att inte lamslås av panik, utan varit källkritiska och optimistiska. Vi har inte glömt att förändringar är positivt och jag tror det har bidragit till att vi nu i höst har flera nya kunder som vågar söka sig till oss.