Ledarskap & personlig utveckling

Hur du bemöter upprörda människor

Hur du bemöter upprörda människor

Utbildningen ger dig ökad kunskap för att hantera upprörda personer så att det inte utvecklas till till hotfulla situationer.

Målgrupp

Utbildningen riktar sig till alla som vill ha verktyg och ökad kunskap för att hantera svåra situationer och bemöta utmanande beteenden på arbetsplatsen.

Innehåll

Innehåll:
• Vad är en konflikt och vilka faktorer bidrar till att den eskalerar
• Signaler som tyder på konfliktbenägenhet hos motparten
• Genomförande av en sannolikhets- och konsekvensanalys med efterföljande diskussion om vilka riskminskande åtgärder som kan vidtas
• Redogörelse för mental förberedelse på kort och lång sikt vilket inkluderar hantering av akut stress.

Krisstöd:
• Konfliktreducerande kommunikation - de-eskalerande metoder
• Genomgång av enkla taktiska metoder för att skydda sig mot ett angrepp
• Regler gällande nödvärn och nödvärnsexcess - var går gränsen för vad som är lagligt

Arbetsmetoder:
• Teorigenomgångar i form av seminarier där deltagaraktivitet eftersträvas
• Grupparbeten

  • 2025-04-03 Visa datum och priser
    Sista anmälningsdag: 2025-04-03
    Anmälan
  • Omfattning: 1dag
  • Läs mer om våra praktiska upplysningar
Hur du bemöter upprörda människor