Facebook för företag (bas-/medelnivå) - Online
Inget trams, konsulttjafs eller detaljerade beskrivningar av komplexa detaljer. Här är det handgripligt fokus på konvertering som gäller! Om detta för er betyder sälja t-shirts, boka husvisningar, informera kommuninvånare eller skapa kö utanför glasskiosken eller revisionsbyrån spelar konstigt nog ingen större roll.
Målgrupp
Detta är en praktisk workshop i en liten grupp. Den är anpassad för dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook och som nu vill sätta i gång på riktigt. Stärk ditt varumärke och tjäna pengar på din Facebooksida.Innehåll
Detta är en praktisk workshop i en liten grupp. Den är anpassad för dig med begränsade kunskaper i hur man jobbar strategiskt med Facebook och som nu vill sätta i gång på riktigt. Stärk ditt varumärke och tjäna pengar på din Facebooksida.
Vi lär dig följande
Vad du praktiskt behöver göra för att se önskat resultat
Hur du lägger upp både kort- och långsiktig strategi för din satsning
Hur du skapar text- och bildinnehåll som hjälper dig att nå ditt mål
Vad som passar din målgrupp och hur du möter den
Att använda annonsverktyget för att få maximal framgång med dina inlägg och annonser
Att överblicka funktioner som är värda att fördjupa sig i för ditt företags framgång
Facebooks algoritmer och hur du använder dem till egen nytta för att se till att ditt budskap når fram
Hur du hanterar kommentarsfälten och trilskande kunder
Att tänka på när du arrangerar tävlingar
Efter workshopen kommer du kunna nå specifika målgrupper med nischade budskap som fungerar! Förbi Facebooks aggressiva algoritmer och filter. Du kommer kunna jobba strategiskt och utnyttja Facebooks fulla kraft både vad gäller betald och kostnadsfri marknadsföring. Det är på intet sätt raketforskning, men 2020 måste man känna till knepen, annars kommer Zuckerbergs algoritmer att äta er till frukost!
Utbildningen genomförs i samarbete med Nischad Utbildning. Du jobbar över WiFi på egen dator.
Hela dagen live-streamas, med ett flertal kameror. Självklart har alla samma möjligheter att ställa frågor och aktivt delta i grupparbeten, på samma sätt som om man vore i lokalen. Efter workshopen kommer samtliga dessutom få tillgång till inspelningen, vilket gör att man enkelt kan gå tillbaka och titta igenom saker man kanske missat.
Kursledaren Rickard Eriksson
Kommunikationsgurun och serieentreprenören Rickard Eriksson har arbetat med kommersiell kommunikation i sociala medier i 21 år. Han grundade själv världens första sociala medium på webben – LunarStorm, och är lika djupt fascinerad av sociala medier än idag.